Відкритий урок у початковій школі
У Гірському НВК у рамках семінару-практикуму заступників директорів із навчально-виховної роботи вчитель початкових класів Дудич Т.П. провела відкритий урок у 4-А класі «Водойми України».
Метою уроку було сформувати поняття про водойми України, їх різноманітність, значення та охорону; вдосконалювати творчі вміння, аналізувати тексти-описи наукового стилю. Виховувати бережливе ставлення до природи, бажання охороняти водойми рідного краю, формувати інформаційну, комунікативну і соціальну компетентність.
Для досягнення мети уроку учитель використала фізичну карту України, презентацію «Водойми України». На уроці мала місце така форма роботи, як гра: «Дешифрувальник», «Рекорди України у Дніпра», «Так або ні» та вправи «Мозковий штурм», «Знаю сам – поділюся з вами». Використала і метод проекту. Учні працювали в ролі дослідників: три групи «Озеро», «Річка» і «Море», презентували власні роботи.
Урок був надзвичайно насичений цікавою інформацією про річку Дніпро та її притоки. Також учні обговорювали його «професії» - Дніпро – транспортник, Дніпро – хлібороб, Дніпро – енергетик. Ознайомились із електростанціями на річці.
Вчилися порівнювати тексти художнього і наукового стилю мовлення. Дізнавалися багато про інші водойми України. Складали усно текст-опис у науковому стилі «Річка Дністер» за поданим планом та пам’ятку охорони водойм.
Використання цієї системи вправ дало змогу вчителеві успішно здійснити інтеграцію предметів на уроці, що і є основною вимогою сучасного уроку.