Відкритий урок із математики
У рамках семінару-практикуму заступників директорів шкіл І-ІІІст. у Гірському НВК 14.03.17р. учитель математики Височанська Г. М. провела урок у формі ділової гри «Розв’язування задач за допомогою квадратних рівнянь» у 8-Б класі, метою якого було підготовка учнів до вибору професії. На етапі актуалізації опорних знань проведено опитування – повторення вивченого матеріалу у формі «Закінчіть речення».
На наступному етапі уроку учні поділилися на дві групи-компанії, кожна з яких у своєму складі мала шпигунів. Щоб влаштуватися на роботу шпигунам потрібно було пройти співбесіду, яка зводилась до розв’язування прикладної задачі за допомогою квадратного рівняння. Для допомоги Височанська Г. М. підготувала брошури з порадами «Як правильно пройти співбесіду – поради психолога». Слід зауважити, що в даних брошурах містилися також поради Піфагора своїм учням для того, щоб знайти в житті щастя. Учні мали змогу зрозуміти актуальність порад великого математика і в наш час.
У класі діяли також таємні шпигуни інформаційного простору, як,і працюючи за комп’ютером, розв’язували самостійну роботу зі самоперевіркою, і ті з них, хто набрав більше балів, потрапили на роботу до конкурентів.
Задачі до уроку підібрано різного рівня складності, від простішої до складнішої, що дало змогу нарощувати складність у міру засвоєння матеріалу. Час від часу вчитель акцентувала увагу учнів на важливих фактах: «А ось тут давайте детальніше…», «Це дуже важливо…», що сприяє виробленню в учнів уміння виділяти головні думки, суттєві сторони досліджуваного матеріалу, вчить їх мислити аналітично, складати з окремих епізодів цілісну картину.
Потрібно відзначити, що учні активно включалися в обговорення питань, які ставив учитель, вільно висловлювали думки.
При розв’язуванні складніших задач (на рух та роботу) учитель запропонувала учням використати для роботи схеми-поради, які піготувала заздалегідь. У процесі уроку вчитель виправляла помилки в рішеннях прикладів, у випадках ускладнень робила підказки.
На уроці досягнуто освітніх, виховних та розвиваючих завдань та доведено думку про те, що математика використовується у багатьох професіях і ми вчимося для життя.